اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ دستگیری بازرس قلابی رانندگان اتوبوس‌رانی در مشهد اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد
سرخط خبرها

جانمایی ١١٠٠ المان در سطح شهر مشهد برای نوروز ١۴٠٣ | استفاده از ظرفیت زندانیان در ساخت المان‌های شهری+ فیلم

  • کد خبر: ۲۱۱۹۸۹
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
جانمایی ١١٠٠ المان در سطح شهر مشهد برای نوروز ١۴٠٣ | استفاده از ظرفیت زندانیان در ساخت المان‌های شهری+ فیلم
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد از جانمایی بیش از ١١٠٠ المان در سطح شهر مشهد برای نوروز ١۴٠٣ خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین مختاری در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از روند آماده سازی المان‌های استقبال از بهار ١۴٠٣، اظهار کرد: هرسال در مشهد طرح استقبال از بهار در مشهد به صورت خاص برگزار می‌شود. از شهریورماه تمهیدات در این زمینه آغاز شده و تا آخر سال ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات استقبال از بهار کاشت گونه‌های گیاهی است، ادامه داد: باید در مدت زمان ٢٠ روز مقدار زیادی گل در مشهد کاشته شود تا زائرانی که به مشهد می‌آیند شاهد صحنه‌های زیبا باشند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد تاکید کرد: امسال ١۵ میلیون بوته گل داریم که ١٣ میلیون آن در ورودی‌های شهر کاشته شده و دو میلیون آن در المان‌ها کاشته می‌شود. هرسال تعدادی المان نیز در سطح شهر اکران می‌گردد. امسال حدود هزار و ١٠٠ المان داریم که حاصل کار هنرمندان است و در جشنواره‌ای که برگزار کردیم، این المان‌ها از بین هزاران آثار انتخاب شدند.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از کار‌های ما فلاورباکس‌ها است که حدود دو هزار و ۵۰۰ فلاورباکس برنامه ریزی شده است که در سطح شهر جاگذاری و نصب شود. همچنین جشنواره گل‌های پیازی از جمله دیگر کار‌هایی است که در استقبال از بهار در پارک ملت برگزار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: در مرکز تولیدات گل سازمان پارک‌ها در ساخت المان‌ها از ظرفیت زندانیان مشهد استفاده می‌شود.

در ادامه حجت جدی رییس عمران، توسعه، بهسازی فضای سبز سازمان پارک‌ها اظهار کرد: امسال حدود هزار و ۶٠ المان در سطح شهر جانمایی خواهد شد که ٩۶٠ المان در چند سال گذشته ساخت شده و هر ساله در سطح شهر جانمایی می‌شود. این المان‌ها در اردیبهشت ماه جمع آوری، دپو و سپس بازسازی و تعمیر می‌شوند

وی با اشاره به جانمایی ١٠٠ المان‌های توپیاری، افزود: این المان‌ها از اوایل امسال در گلخانه‌های مجهز با سیستم تهویه متناسب نگه داری شده که از اوایل اسفندماه در اشکال مختلف در سطح شهر با یکسری گیاهان پوششی مخصوص جانمایی می‌شود.

رییس عمران، توسعه، بهسازی فضای سبز سازمان پارک‌ها با بیان اینکه امسال ١٠٠ المان جدید با همکاری سازمان فرهنگی و خانه هنرمندان با مشارکت مردم ساخته می‌شود، تاکید کرد: طی فراخوانی با مشارکت مردم و با کارگیری مشاوره از ۴۵٠ طرح پیشنهادی ۴۵ طرح تایید نهایی و در مرحله ساخت قرار گرفت.

وی تصریح کرد: از ٢٢ بهمن جانمایی المان‌ها در سطح مناطق آغاز شده و تا ١۵ اسفندماه ادامه دارد. هم‌زمان پیمانکاران کاشت را هم در کنار ما هستند که براساس طرح‌های تایید شده با استفاده از گل‌های بنفشه، شب‌بو، مینا چمنی، کالانکوره و سینره در المان‌ها قرار می‌گیرد.

جدی تاکید کرد: با توجه با همزمانی ایام نوروز با ماه مبارک رمضان المان‌ها مناسبتی نیز به ویژه در اطراف حرم مطهر جانمایی می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->